شرح مختصری درباره روستای شهرو
 
** بندرعباس / روستاي شهــــــــــرو **
السلام ای خاک پاک روستا------ ای غریب دردمندِ بینوا------مانده ای در پای کوهی چون کویر------ ترسم از خواری شوی مجروح و پیر
 
 

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

شهرو روستایی است درشمال غربی شهر بندرعباس وازتوابع بخش مرکزی وازروستاهای دهستان تازیان محسوب می شود . فاصله آن تا مرکز استان هرمزگان)بندرعباس(حدود30 کیلومتر می باشد.

روستاي شهرو از شمال به قلات و از جنوب به قلاتو از شرق به تازيان و غرب به چاهو وصل مي شود.

روستاهايي كه شهرو با آنها از قديم الايام رابطه بيشتري دارد به عناوين زير مطرح مي گردد:

روستاهاي چاهو، گربند، بلندو، سودرو، تازيان زير وبالا، قلات زير و بالا، كنارو، كشارچمردان و بالا و سرگپ و دوستاني ، انگوران، پاتل بنوبندو ايسين و خوردهيران، ايسين، تل سياه، قلاتو، بستانو، جمال احمد، خونسرخ، گچين ، مغ احمد، ديميلو، كهورستان، محله هاي سورو ، خواجه عطا و سيدكامل بندرعباس.

 جمعیت این روستا حدود 2600 نفر بوده و تعداد خانوارهای آن حدود 490خانوار می باشد. اکثر مردم دارای شغل آزاد بوده اما بسیاری از مردم به کشاورزی و دامداری مشغول می باشند. روستای شهرو بخاطر موقعیت آب و هوایی و خاک بسیار مرغوب منطقه ، از لحاظ کشاورزی بسیار مناسب و دارای پیشینه خوبی میباشد.از محصولات کشاورزی روستا می توان گوجه فرنگی ، بادمجان ، فلفل، پيازو ...را نام برد.

این روستا دارای موقعیت اجتماعی خاصی می باشد ، چون بعد از این روستا به فاصله چند کیلومتراز هم 4روستا قرار دارد که محل رفت و آمدشان به بندرعباس از وسط روستای شهرو میباشد.

این روستا دارای 4 مدرسه :ابتدایی،راهنمایی،دبیرستان پسرانه (در دورشته انساني و تجربي) ،دبیرستان دخترانه (انساني) می باشد و یک مجتمع فرهنگی ،ورزشی،علمی هنری را نيز در خود گنجانده است .

از دیگر امکانات روستا می توان از:خانه بهداشت ، مخابرات و پست بانک ،نانوایی ،یک بازارچه کوچک ، خیاطی زنانه ،خیاطی مردانه ، 2کارگاه خیاطی ،حدود 80دانشجو،2فوق لیسانس، با یک زمین ورزشی چمن مي باشد.

از نظر ورزشي شهرو پيشرفت چشم گيري داشته  است ازجمله تيم واليبال و فوتبال اتحاد برادران در دو قسم جوان و نوجوان و تيم فوتبال و واليبال وتنيس  خواهران در دو قسمت دانش آموزان و دانشجويان و قديمي ترين تیم فوتبال شهرو به عنوان جبل بر كه در لیگ دسته برتر هرمزگان مي باشد همچنان از افتخارات این مردم بوده است.

 

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com



نظرات شما عزیزان:

تابش شهریور
ساعت12:20---22 ارديبهشت 1395
با سلام دوست عزیز نام روستای شما برای بنده بسیار جالب بود چونکه بنده از طایفه ای هستم به اسم طایفه شهرویی که جمعیت زیاری داره و سالها پیش پراکنده شده بود تا الان موفق شدیم بسیاری از برادرانمون رو که در استانهای خوزستان فارس کهگلویه و بویراحمد کردستان چار محل و بختیاری هستن پیدا کنیم و خیلی مشتاقم بدانم که این نام فقط تشابه اسمی هست یا که نه اگر در گذشته مردم روستای شما مهاجرتی بوده مشتاقم که بدانم

عیسی زارعی
ساعت10:46---8 ارديبهشت 1390
باسلام دوست عزیزببخشیدکه خیلی سرم شلوغه وبه وبلاگم نمیرسم بافیلترشدن وبلاگ قدیمیم ضدحال بسیاری خوردم باورکن دیگرمیلی به وبلاگ نویسی ندارم اخه چرابایدوبلاگهای مردم بدون هیچ اخطاروهیچ دلیلی فیلترشوند؟


ازشماممنونم دوست عزیزکه به وبلاگ من سرزدید
پاسخ:سلام ممنونم كه به ما سر زديد اما در پاسخ به سوالتون بايد عرض كنم كه ما با ايجاد وبلاگ اهداف سازنده اي داريم و نبايد اهدافمون رو فداي مشكلات كنيم / سعي خود را تشديد كنيد و با ايجاد وبلاگ جديدتان در ارائه مطالب آن مواردي را كه منجر به فيلتر ميشوند در مد نظر قرار دهيد و ازدرج اينگونه مطالب در وبلاگ خصوصيتان خودداري كنيد، موفق باشيد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1398برچسب:, :: 19:46 :: توسط : شرجي

درباره وبلاگ
این وبلاگ برای معرفی روستای شهرو واقع در شهرستان بندرعباس ونمایش پیشینه تاریخی ان و ظرفیتهای کنونی رشدروستا ایجاد شده است سعی کرده ایم هر آنچه را که اين روستا دارد اینجا گردآوری کنیم .این کار نیاز به زمان بسیاروهمت همگی شما دارد بنابراین اگردر هرزمینه ای مطلبی ویا مقاله ای مرتبط با روستای شهرو داریدمی توانیدان را در اختیار ما بگذارید تا بانام خودتان در سایت قرار دهیم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ** بندرعباس / روستاي شهــــــــــر� � ** و آدرس shahroo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 3872
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1